29 Nisan 2008 Salı

OKTAY USTA'DAN ENGİNAR İÇİNDE AVAKADO


Bahar geldi pazarlar taze enginarlarla dolmaya başladı.. Daha önce de enginar tarifi vermiştim ama bu seferki Oktay Usta'dan. Açıkçası içindeki avakado beni cezbetti çünkü hem enginar hem avakado çok faydalı bir birleşme gibi geldi bana..
Ben işin vitamininde, sağlığındayken eşim yedikten sonra "hmmm rakıya nefis meze olur dedi..."
Ne niyetle ya da neyin yanında yerseniz yiyin gayet lezzetli bir zeytinyağlı oldu.....


Kaynak: Oktay Usta İle Lezzet Yolculuğu
Hazırlama Süresi: 30dk
Fırın Isısı: Orta hararetli ocak
Zorluk: Kolay
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan:

Malzemeler
6 adet enginar (tarifde 4 yazıyor ama bende 6 tane vardı verdiği iç malzeme 6 taneye bile fazla geldi)
2 adet büyük avakado
1 adet kırmızı biber (Tarifde közleyin diyor ben hazır közlenmişini kullandım)
1 adet sarı biber (ben kullanmadım yerine 1 adet daha közlenmiş kırmızı biber doğradım)
1 adet limon
2 adet yeşil soğan, ince doğranmış
Tuz, zeytinyağı
2 adet küp şeker
Ben ek olarak 3 diş sarmısak koydum


Hazırlanışı:
1. Enginarlar ayıklanır bir tencereye alınır.
2. Biraz tuz, şeker koyulup pişirilir. (tarifde yağ koymuş ben avakado da fazlasıyla yağ bulunduğu için yağ koymadan pişirdim bir de ek olarak pişirirken içine 1/2 limon suyu ekledim)
3. Servis tabağına alınır.
4. Közlenmiş kırmızı biberler minik minik doğranır.
5. Avakadoların kabukları soyulur, küp küp doğranır.
6.Biber, avakado, ince doğranmış soğan birbirine karıştırılır.
7. Üzerine 1/2 limon suyu, dövülmüş sarımsak, tuz eklenir.
8. Enginarların göbeklerine yerleştirilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder