14 Nisan 2008 Pazartesi

YALANCI İÇLİ KÖFTE

Oğlum tüm yaşıtları gibi köfteye bayılıyor. Zaten köfte ustası bir babaannesi olduğu için bana pek fırsat düşmüyor ama bu sefer sıra bendeydi. Sahrap Soysal'a çok mu haksızlık ediyorum diye düşündüm, keza yine Doğan grubundan yeni kitapları yayınlanıyor, denemeli deyip köfte tarifimi ondan aldım. İyi ki de yapmışım çünkü herkes bayıldı. Genco'nun soslu şeylerden hoşlanmadığını biliyorum ama nasıl da köfteleri domates sosuna batırıp batırıp yedi anlatamam.

Kaynak: Sahrap Soysal – Anne Ben Acıktım

Hazırlama Süresi: 50 dakika

Zorluk: Kolay

Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan:


Malzemeler


500gr. orta yağlı kıyma

2 çay bardağı ince bulgur

1/2 çay bardağı irmik

1/2 çay bardağı ceviz

1 yumurta

1 orta boy soğan (rendelenmiş)

1 tatlı kaşığı biber salçası ( ya da 1 yemek kaşığı domates salçası)

Tuz

Karabiber, kimyon

1 çay bardağı sıvı yağ

Sos İçin

4-5 yemek kaşığı domates püresi


Sarımsak

1 çorba kaşığı zeytinyağı

Nane ya da fesleğen

Hazırlanışı:

1. Bulgur ve irmiği 1 bardak ılık su ile ıslatın ve bir kenarda 10 dakika kadar kabarması için bekletin.
2. Rendelenmiş soğanı, kıymayı, yumurtayı, salça ve baharatları kabarmış bulgura ekleyin ve 4-5 dakika yoğurun.
3. Üstünü kapattığınız köfte harcınızı buzdolabında 10 dakika bekletin.
4. Sos için domates püresini ( ben iki tane organik domates rendelemeyi tercih ettim) nane, bir iki diş sarımsak ve yağ ile pişirin.
5. Köfte harcınızdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp şekil verin. Arzu ederseniz bol tuzlu suda haşlayın ya da yağda kızartın (ben Genco'nun yememesi olasılığını düşünerek haşlamadım kızarttım.) Sos ile servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder