9 Nisan 2008 Çarşamba

ZEYTİNYAĞLI BAKLA - OKTAY USTA USULÜ


Baklayı çocukken ağzıma koymazdım ama şimdi bayılıyorum. Geçenlerde aldım ve nasılsa pişiriceğim bari bir kitaptan faydalanayım dedim kendi kendime. Oktay Usta'nın kitabında istediğim tarifi buldum, açıkcası bu kitaptaki tariflerde ölçüler eksik ya da fazla, malzemeler eksik, ve ne yazık ki baskı kalitesi de düşük, bir kaç kullanım sonrasında cilt tamamen ayrıldı,

Baklada da anne usulü düzeltmeler yapmak zorunda kaldım.

Kaynak: Oktay Usta
Hazırlama Süresi: 10 dakika

Pişme Süresi: Düdüklü tencerede 15 dakika
Zorluk: Kolay
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan:



Malzemeler

500gr. bakla
1 adet kuru soğan
5 adet taze soğan
1 tutam dereotu
1 tatlı kaşığı un (pişirme suyu için)
yeteri kadar su
zeytinyağı
tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker

Hazırlanışı:

1. Önce derince bir kasede 1 çorba kaşığı un ile bol su hazırlayın. ( ben bu suyun içine çeyrek limon da sıktım) Baklaları temizleyin ve unlu suda bekletin.

2. Kuru soğanları ister piyazlık ister küçük küçük doğrayın, aynen taze soğanları da isterseniz iri iri isterseniz küçük küçük doğrayın.

3. Düdüklü tencerenize soğanları unlu sudan çıkarıp yıkadığınız baklaları dizin.

4. Üzerine Oktay Usta yeteri kadar demiş ama ben küçük çay bardaklarının yarısıyla su ve 1 yemek kaşığı zeytintyağı ekledim. Tuzunu ve şekerini de koyduktan sonra düdüklüde 15 dakika pişirdim. Normal tencere için aşçımız zaman belirtmemiş, yumuşayınca altını kapatın demiş, suyu konusunda da "suyunu çektikçe ekleyin" demiş. Ben bu usule güvenemediğim için düdüklüde pişirdim.

5. Piştikten sonra üzerini dereotu ile süsleyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder