1 Nisan 2008 Salı

ÇİLEKLİ PANDİSPANYA


Havaların ısınmasıyla artık haftasonları kendimizi sokaklara atar olduk. Geçen Pazar günü de böyle bir gündü ve ailece Antalya'da yeni açılan organik pazara gittik.

Aslında Antalya'daki her pazar yerinde satılan ürünlerin organik olduğunu, doğal yollarla yetiştirildiğini düşünen ya da düşünmek isteyen biri olarak bu pazara önce uzaktan seyirci kaldıysam da oğlumu doğal yollarla yetişmiş meyve ve sebze ile besleme takıntım yüzünden düştük yollara...

Çok beklediğim gibi değildi. Ürün azdı.. Ama yıllar sonra file ve kesekağıdı görüp onlarla alışveriş yapmak, bilmediğim birsürü kurutulmuş otların olduğunu görmek, saçlarını rasta yapmış kulağında küpeli ve güleryüzlü abiden domates ve çilek almak çok keyifliydi...

İşte organik çileklerimizle yaptığım pandispanya:

Bu arada pandispanya içeriği gereği çok yumurta gerektiren bir kek türü tarifte 8 yumurta idi ama ben 5 tane ile yaptım yeterli de oldu gibi...

Kaynak: İki ayrı kaynak kullandım:

Pandispanya için Dina'nın Mutfağı Deniz Alphan

Krema için Gönül Candaş Bereketli Olsun

Hazırlama Süresi: 20 dakika

Fırın Isısı: 180º
Pişirme süresi: 35 dakika

Zorluk: Kolay

Malzeme Tedariki: Kolay

Genel Puan:


Malzemeler

Pandispanya Malzemesi:

8 yumurta (5 yetti)

4 kahve fincanı un

4 kahve fincanı şeker

1 limon (kabuğu ve suyu)

1 paket kabartma tozu

Krema Malzemesi:

2 su bardağı süt

1 Yumurta

3 yemek kaşığı un

3 yemek kaşığı toz şeker

1 paket vanilya

Bolca Çilek...

Hazırlanışı:

1. Yumurtaların sarısı ve beyazı ayrılır.

2. Yumurta sarıları ile şeker krema kıvamına gelinceye kadar çırpılır

3.Ayrı bir yerde yumurtaların beyazı kar gibi olana kadar çırpılır

4. Krema kıvamına gelen yumurta ve şeker karışımına un, limon kabuğu ve limon suyu eklenerek karıştırılır.

5. Kar haline gelmiş olan yumurta beyazlarını çatalla yavaş yavaş (dikkat burası önemli) iyice karışıma yedirilir.

6. 180 derece ısıtılmış fırında üstü kızarıncaya kadar pişirilir. (Aslında kitapda 200º diyor ama bende şöyle birşey oldu 200º ye getirdim üstü çok çabuk kızardı içinin pişip pişmediğinden emin olamadım kapağı açtım böyle olunca da biraz söndü kekim. O yüzden hiç riske atmayın 180º de pişirin ağır pişsin kapağı açmak zorunda kalmayın benim gibi :))


Kremanın hazırlanışı:

1. Tüm malzemeler ocakta pişirilir :)

Kek piştikten sonra biraz soğuyana kadar bekletilir.

Büyük bir bıçakla ortadan ikiye bölünür.

Arasına hazırlamış olduğunuz krema ve bol çilek koyulur.

Üzerine yine krema dökülür çilekle süslenir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder