14 Nisan 2008 Pazartesi

PEYNİRLİ KEK



Bir önceki brokoli tarifinde bahsetmiştim size nefis bir peynirli kek tarifi vereceğimden. Net 425 G ile olan maceralarımıza devam ediyoruz. Açıkçası şimdiye kadar yaptığım 4 tarifde de öncelik hayal kırıklığı sonrası ise inanılmaz bir lezzet ile tanışma şeklinde oluyor.

Nasıl oluyor diyorsunuz?

Kitapdaki muhteşem resimlerle benim yaptıklarım hiç benzeşmiyor. Tabii bu arada Gamze hanımın ve ekibinin süper fotoğrafçılar olduğunu atlıyorum hep :)

Hal böyle olunca amaaan olmadı işte diyorum...

Ama tadına bakınca diyorum ki enfesss olmuş..

Bu da işte böyle bir tarif...

Bir tek pişirme süresi tutmadı. Tarifte 50 dk diyor ama ben turbo fırında 65 dk pişirdim....


Amannn dikkat 65 dk sonunda bıçağı ortadan saplayıp da içinin pişmediğini görüp aldanmayın. Çok yoğun peynir olduğu içinde yumuşak oluyor içi. Biraz soğutup yiyeceksiniz.....


Yoksa pişmedi diye üzerini yakarsınız yazık olmasın.......

İşte tarif......


Kaynak: Net 425 G Gamze Bursa
Hazırlama Süresi: 30 dakika
Pişirme Süresi: 65 dk
Fırın ısısı: 180º
Zorluk: Kolay
Malzeme Tedariki: Kolay
Genel Puan: 5


Malzemeler

1 + 1/4 su bardağı un

1 paket kabartma tozu

3 yumurta

100 ml sıvıyağ (1/2 su bardağından bir parmak eksik)

100 ml süt (1/2 su bardağından bir parmak eksik)

200 gr beyaz peynir, ufalanmış

100 gr gravyer peyniri, rendelenmiş (gravyer yerine eski kaşar da kullanabilirsiniz)

2-3 avuç fesleğen (evde tazesi yoktu ben 1 tatlı kaşığı kuru fesleğen koydum)

7-8 adet yeşil soğan, ince kıyılmış (bana çok geldi 4-5 adet koydum yetti)

1 çorba kaşığı maydanoz, ince kıyılmış

Tuz, karabiber

Ben ek olarak 1 çorba kaşığı ince kıyılmış taze nane ve dereotu karışımı koydum

Yine ek olarak evde vardı 3-4 dilim ince doğranmış kurutulmuş domates ve

1/2 su bardağı dilimlenmiş siyah zeytin ekledim......


Hazırlanışı:

1. Fırın 180 dereceye ayarlanır

2. Un ve kabartma tozu bir kaba elenir

3. Başka bir kapta yumurta, yağ ve süt çırpılır

4. İki karışım mikser ile yumuşak bir hamur elde edilinceye kadar çırpılır

5. Beyaz peynir, gravyer peyniri, bütün otlar tuz ve karabiber karışıma eklenir

6. Kek kalıbı yağlanır ve hamur içine dökülür (ben kalıbı yağlamadım tabanına yağlı kağıt koydum daha kolay oldu çıkarmak)

7. Tarifde 50 dk diyor ama ben 65dk pişirdim. 65dk nın sonunda fırını kapatıp 5dk da içinde beklettim.

Dış kabuğu çıtır içi ise sufle gibi yumuşacık oldu....

Efe çok sevdi. Bende oğluma peyniri sevdirmeye başladığım için acaip mutlu oldum....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder